hye salam semua. Saya masih baru di sini. saya ingin menjemput anda semua berkongsi pengalaman suka duka saya dalam menempuh perjalanan hidup, di samping berkongsi tips2 dan info2 yg boleh d guna pakai untuk semua
Powered By Blogger

Followers

Monday, June 6, 2011

KeRAna LukA dI Hati HAnyA Dia yANg TahU



Kerana luka di hati hanya Dia yang tahu…
maka pada siapa lagi harus kau mengadu?
tatkala hati bagai ditusuk sembilu…
kerana kata orang ini..kerana perbuatan orang itu…

........................................................................................................
 

............................. 

Kerana pedih yang kau rasa hanya Dia yang mengerti…
maka pada siapa lagi harus kau kembali??
tatkala amarah membakar diri…
ditekan orang sana..di’push’ orang sini..
lalu kau menjerit..’aku hanya pingin jadi diri sendiri!!!’

 
 
Kerana lelah yang kau tanggung hanya Dia mampu menolong..
lalu pada siapa lagi harus kau meraung…
yang di sana menyinggung yang di sini tersinggung…
mahu saja kau hidup berkurung…
atau bermimpi ingin terbang bebas seperti burung..
 
 
Kerana masa yg kau punya hanya milik Dia..
maka pada siapa lagi harus kau pinta??
tatkala kau sibuk mengulang ‘aku tak cukup masa!!’
atau ‘arghh..banyaknye bendaa!!’
 
 
Kerana hidupmu itu bukan milikmu kawan…
hatimu itu bukan kepunyaanmu..
hartamu..masamu..jiwamu..
kerana dunia ini bukan kampungmu…
bukan..bukan…semua itu bukan kau punya…
 
Buanglah rasa memiliki itu…
menangislah..merataplah…
kerana dikala mutiara itu minitis di hadapanNya
baru kau sedar kau itu hamba..
muliamu pada kehambaanmu..
hinamu akibat kesombonganmu…





No comments:

Post a Comment