hye salam semua. Saya masih baru di sini. saya ingin menjemput anda semua berkongsi pengalaman suka duka saya dalam menempuh perjalanan hidup, di samping berkongsi tips2 dan info2 yg boleh d guna pakai untuk semua

Followers

Monday, November 28, 2011

Bencinta

Benarkan ku 'tuk berbicara...
Bicara terus ke hati mu... Hati mu...
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu

Jangan Tangisi Pemergianku Nanti....

Sayang
Di warkah ini aku mengadu
Tinta ini ibarat tangisanku
Hanya ini…yang mampu kuberikan padamu
Tanda cinta…sayang padamu
Moga dirimu sudi mendengar isi hatiku

Sayang..
Aku tidak mengerti..apatah lagi memahaminya
Dan tidak pula pernah aku bertanyakan padamu
Adakah kau cinta padaku??
Adakah kau sayang padaku??
Adakah dihatimu masih ada ruang untuk ku bertamu??
Walaupun hanya seketika

Sayang..
Ku perlukan cinta tulus mu
Ku dambakan kasih suci mu
Ku rindukanmu..
Untuk aku tahu
Aku masih ada dirimu
Aku tidak bersendirian di bumi Allah ini

Sayang
Betapa lemahnya diri ini untuk terus mengemis
Betapa seksanya diriku tanpa cinta dan kasihmu
Betapa jiwa ini menderita…hati ini cemburu
Pada dia,dia,dia…mereka yang lebih kau sayangi
Andai aku mengguris hatimu..

Diwarkah ini aku menangis
Tinta ini juga merasai…menitis hiba
Hanya Allah menjadi saksi
Betapa aku mencintaimu
Menyayangi..mengasihi dirimu

SEKIRANYA DIRIMU MEMBACA TINTA INI, MENGERTILAH BAHAWA AKU SANGAT MENCINTAIMU WALAUPUN DIRIMU SERING MENYAKITI HATIKU..HARGAILAH DIRIKU SEBELUM AKU PERGI DARI HIDUPMU..Dan sekiranya waktu ku sudah sampai..ku ucapkan ''selamat tinggal buatmu''.. dan permergianku ini bukan bermaksud aku tidak menyayangimu tetapi ALLAH lebih sayangkanku..

Wednesday, September 7, 2011

panggilan..........

ya allah.......
kenape sume ni terjadi kepada diri ku.....
aku terkejut bila dapat panggilan dr umi td
pada mulanya mmg rase pelik n kekok
sbb dah lama x berhubung
walaupn hati ni masih ade kasih n sayang
tp coretan lama yang terjadi membuatkan aku btl2 menyesal dan argh.....
ble angkat call dr umi 2 aku x pk papepn
dalam hati aku mgkin umi nk wish selamat hr raya
tp sebaliknya
bie memberikan khabar yng gembira bg dirinya
tp khabar sedih bg ku
ble dgr dr mulut umi entah mengapa air mata ku mula belinang
setelah hampir 5 tahun perhubungan yang terjalin
argh.....
aku x mampun nk berbuat pape
umi menjemput ke majlis pertunangan nya pada sabtu ni
argh...........
mungkin tiada jodoh antara kt
walaupn umi mencapai detik kebahagiaan
aku tetap berjanji
bahawa kasih n sayang ku x kan pernah pudar
dan masih mekar sentiasa
aku hanya mampu mendoakan kebahagiaan umi

Tuesday, August 23, 2011

UMI........

emh pe khabarlah umi hr ni
emh hr ni blh d kata kan hampir 5 tahun perhubungn kt kan umi
emh tp hubungn kt berdiam mcm 2 jew
emh abi masih x dpt nak melupakan detik2 indah kt bersama
kalo ikutkan tahun dpn kt dah plan nk bertunag kan
tp....
argh........ sedih nye air mate ni rase belinang ble kng kan bnda2 2
kenapelah sampai sekarang abi susah nk terima knyataan
ya allh kuatkan lah hati ku ini  
emh sedih lak ble kng kisah2 2
umi pn dah jumpe penganti yang dapat menjaga umi
umi pn tunggu masa untuk dapat restu untuk membina mahligai umi
emh abi akan sentiase mendoakan yang terbaik untuk umi
kasih n sayang abi kat umi x pernah hilang

jom hilangkan tekanan jom baca


Cerita 1
Aminah merenung batang yang semakin menegak itu, dia terus mengusap-usapbatang tersebut, kelihatan air putih mengalir keluar. Aminah pun menjerit"..Nek lemang ni nak buat macam mana, dah masak rasanya.."

Cerita 2
Jalal meramas-ramas kemuncak kedua-dua bukit kecil itu, hatinya puas dansemangatnya semakin berkobar-kobar, jari-jemarinya terus menguli tanpa henti. Jalal tidak sabar hendak menyiapkan model untuk projek sainsnya itu yang bertajuk "bentuk muka bumi di kawasan berbukit bukau." 

Cerita 3
Zamrul menghisap-hisap puting itu dengan berhat-hati dan perlahan,
dia tidak mahu tergesa-gesa, sesekali lidah nya menyentuh lembut hujung puting itu dan menyedut keluar sedikit susu ... "cehhh masih panas, dah dekat satu jam aku rendam dalam air suam pun masih panas" Anak Zamrul yang masih bayi terus menangis meminta susu. Zamrul semakin tension.

Cerita 4 
Idham menjerit sambil menhenjut-henjut badannya dengan rakus dan kasar 
"Come on baby, lets make it..."..katanya berulang-ulang kali tanpa henti..Kemuncaknya semakin tiba dan Idham kelihatan semakin rakus memacu kudanya untuk menamatkan perlumbaan itu, dia bertekad untuk memenangi tempat pertama dalam perlumbaan itu.

Cerita 5
Bahagian belakang kereta itu bergegar dan berhenjut-henjut. Aiman yang dari tadi mengintip dari celah-celah pokok dapat melihat dua susuk tubuh manusia sedang melakukan sesuatu didalam kegelapan itu. Alman terus mendiamkan diri, dia takut kehadirannya akan disedari. Tetapi setelah lama mengintip Alman pun lantas bangun dan segera menawarkan khidmatnya untuk membantu mereka menukarkan tayar kereta mereka yang pancit itu. 

***Kesimpulannya, Jika anda langsung tidak terfikirkan aper-aper mengenai seks semasa membaca 5 cerita diatas, ini bermaksud anda bukannya seorang yang normal. Sebaliknya jika anda terfikirkan sesuatu yang berkaitan dengan seks....jangan ler anda risau, sebab anda adalah seorang yang normal..Tapi jangan terlebih pikir 18SX jer?ANDA MACAM MANA? saya normal.....hehehee

KEHIDUPAN DUNIA BARU KU...

salam sume...
huh agak lama gak aku x update blog ni
almaklumlah bz sikit semenjak 2 menjak ni
so far selame aku kt kktm ni alhmdllh sumenye ok
ramai kenalan yang aku kenal
yang agak sadisnye aku salah seorng stuent yng paling tue
huk3 malu ade segan pn ade
lagipn menuntut ilmu x mengira usia btl x
so x kesah lah
kt sini ramai yag bagi tunjuk ajar so xde la terkontang kanteng sgt
hek3

Monday, June 6, 2011

SuSah sgT Ke aWAk???


saya kecewa dengan awak.
Saya cuba lupakan awak.
Tapi kenapa terlalu susah sangat untuk lupakan awak..
Saya nak perhatian awak..
Susah sangat ke awak nak beri saya sikit
PERHATIAN..
Bukan saya minta 24jam pun perhatian dari awak..
CUMA PERHATIAN..!! susah sangat ke awak..
Awak pernah minta saya faham diri awak..
Kerjaya dan kehidupan awak..
Tapi………….
Pernah awak cuba faham diri saya.. sejauh mana awak faham..
Pernah awak faham apa yang saya nak dari awak..
Saya dah cuba terbaik untuk faham diri awak..
Kerjaya dan kehidupan awak..
Tapi awak masih marah-marah saya, merajuk dan buat saya sakit hati..
Awak tak pernah nak mengalah..
Awak nak berdiamkan diri ,kalau kita ada masalah..
Saya tak kisah kalau awak tak pernah nak komen FB saya, macam pasangan kekasih lain..
Saya tak kisah awak tak publish status hubungan kita..
Saya tak kisah komen saya di wall awak tak reply..
Tapi saya sakit hati tengok komen orang lain rajin pula awak reply..
Kadang-kadang saya tertanya siapa saya dihati awak..?
Hina sangat ke saya dalam hidup awak..
Salah ke awak bercinta ..?
Susah sangat ke nak mengaku saya ini kekasih awak..?
Awak malu ek.. saya ini kekasih awak..
Ini ke dugaan pada pasangan kekasih bercinta..
Tapi saya tengok pasangan lain bahagia.
Tapi kita kenapa asik gaduh je..bermasam muka..
Bila awak balik bercuti pun awak tak pernah nak jumpa saya..
Tapi saya….
Bila ajak awak keluar ke.. or buat apa-apa ke..
Penuh dengan ALASAN..
Saya tak minta pun 24jam bersama saya..
Susah sangat ke awak..?
Bila saya Tanya awak sayangkan saya ke..?
Awak mesti Tanya balik saya atau diam atau awak bagi jawapan ehem……
Macam tu ke..?
Saya nak jawapan..bila saya merajuk tak pernah nak pujuk saya..
Patuh saya merajuk..sebab awak tak jawab soalan saya..
Salah ke soalan saya tu..?
Saya tak kisah awak nak berkawan dalam FB ke,
Di mana ke..
Tapi jangan lebih-lebih melayan sudah..
Sampai saya pun awak lupa..
Kekasih mana tak cemburu melihat awak bahagia bersama orang lain dari saya..
Siap bergambar lagi… saya simpan dalam hati..
Kalau awak dah tak sayang saya.. bagitahu saya..
INSYALLAH saya akan mengundurkan diri dari kehidupan awak..
Saya tak akan ganggu awak lagi.. JANJI AWAK BAHAGIA
Mungkin saya tak sempurana dan saya bukan kekasih
Impian awak..
Saya sedar diri saya ini banyak kekurangan..
Tapi bila awak tegur saya, saya tak marah awak .
Malah saya cuba berubah demi ORANG TERSAYANG.
Tapi kenapa awak tak boleh berubah demi perhubugan kita..
Bila saya keluar mana-mana..
Awak tak pernah nak ambil tahu keadaan saya..
Dari semasa ke semasa….tapi saya bila awak keluar saya akan
Tanya keadaan awak..
Dimana..?
Dengan siapa..?
Dah makan..?
Jangan notty.?
Jaga diri baik-baik..?
Ada awak tanya macam tu pada saya..
Ada TAK ..
Susah sangat ke awak..
Bayangkan awak di tempat saya..
Apa awak rasa ..? kalau awak rasa saya ini tak penting dalam hidup awak,,
Lepaskan saya dengan cara baik..
Hanya satu saya nak tahu.. SUSAH SANGT KE AWAK untuk buat ini demi saya…

KeRAna LukA dI Hati HAnyA Dia yANg TahU



Kerana luka di hati hanya Dia yang tahu…
maka pada siapa lagi harus kau mengadu?
tatkala hati bagai ditusuk sembilu…
kerana kata orang ini..kerana perbuatan orang itu…

........................................................................................................
 

............................. 

Kerana pedih yang kau rasa hanya Dia yang mengerti…
maka pada siapa lagi harus kau kembali??
tatkala amarah membakar diri…
ditekan orang sana..di’push’ orang sini..
lalu kau menjerit..’aku hanya pingin jadi diri sendiri!!!’

 
 
Kerana lelah yang kau tanggung hanya Dia mampu menolong..
lalu pada siapa lagi harus kau meraung…
yang di sana menyinggung yang di sini tersinggung…
mahu saja kau hidup berkurung…
atau bermimpi ingin terbang bebas seperti burung..
 
 
Kerana masa yg kau punya hanya milik Dia..
maka pada siapa lagi harus kau pinta??
tatkala kau sibuk mengulang ‘aku tak cukup masa!!’
atau ‘arghh..banyaknye bendaa!!’
 
 
Kerana hidupmu itu bukan milikmu kawan…
hatimu itu bukan kepunyaanmu..
hartamu..masamu..jiwamu..
kerana dunia ini bukan kampungmu…
bukan..bukan…semua itu bukan kau punya…
 
Buanglah rasa memiliki itu…
menangislah..merataplah…
kerana dikala mutiara itu minitis di hadapanNya
baru kau sedar kau itu hamba..
muliamu pada kehambaanmu..
hinamu akibat kesombonganmu…





Wednesday, March 9, 2011

HIDUP INI

Aku cukup bosan denganmu
Aku tiada hutang denganmu
Mengapa kau kembali
dalam hidupku ini?


Kau pergi saat aku perlukanmu
Kau pergi tanpa meninggalkan pesan
Apa yang kau mahu
dengan hidupku ini?


Pergi aku kata!
Pergi dengan Orang  itu!

Jauh dari pandangan mataku
Jauh dari hidupku ini!


Jangan kau tangisi
Jangan kau sesali
Biarkan aku dengan aku
dalam hidupku ini.

NOKHTAH CINTA


bila aku bilang
aku cinta..

ya;
memang benar aku cintakan dia

jika aku bilang
aku rindu

sungguh;
memang aku sedang tenat merindui

aku sepi
melayari hidup bersendirian
dengan kasih berjauhan
dengan cinta yang kian terbang

apa?
masih belum mengertikah!

aku mahu
kau hadir memberi nafas baru
menyuntik kasih padu

aku inginkan itu!

datanglah..
biar cuma sedetik
aku tetap puas
dapat menatap

aku pinta
berikan sedikit kepadaku

ketenanganmu
kesabaranmu
keyakinanmu
kesungguhamu

dan

senyuman itu!

aku memang benar tidak tahu
apa itu noktah cinta....

bagiku cinta itu
sentiasa ada.

JODOH DI TANGAN TUHAN



aku punya dunia
duniaku begini
ku punya mata
ku punya telinga

jangan anggap ku batu
yang tanpa perasaan
melihatmu dengannya
aku panas

ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan

coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu

cinta mengapa harus rumit
biar begini wanita ku nanti satu
siapa dia biar hatiku yang tahu
ku pasti setia tapi nanti

cinta bisakah jadi mudah
kau bersamanya masa aku harus diam
biar aja kita jalan masing-masing
jodoh di tangan tuhan
biar saja

ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan

coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu



Saturday, March 5, 2011

KEHEBATAN CINTA

CINTA adalah KEKUATAN yang mampu
mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah malang jadi untung,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah setan jadi nabi,
mengubah iblis jadi malaikat,
mengubah sakit jadi sehat,
mengubah kikir jadi dermawan,
mengubah kandang jadi taman,
mengubah penjara jadi istana,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah 
CINTA !!!

Sekalipun CINTA telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar.
Namun jika CINTA kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri.
Meskipun lidahku telah mampu menguraikan dengan terang.
Namun tanpa lidah,
CINTA ternyata lebih terang
Sementara pena begitu tergesa gesa menuliskannya
Kata kata pecah berkeping keping begitu sampai kepada CINTA
Dalam menguraikan CINTA, akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keldai terbaring dalam Lumpur
CINTA sendirilah yang menerangkan CINTA dan perCINTAan

Akukah Pengemis Cinta

Kau pernah mengurung aku...
Seperti dalam sangkar emas...
Aku hanya memandang tapi tak bisa merasa...
Hanya mampu tertawa,
sedang mereka menikmatinya...
Hingga akhirnya aku ternangis...
Dan engkau tidak pernah melihatnya....
..walau sekali....



Lalu kau membiarkan aku terbang...

Seperti burung di awangan...
Aku mencapai pelangi menghirup udara...
Mampu ke mana-mana sahaja...
Sedang kau sibuk mengejar agenda...
Aku khayal dengan mainan dunia...
Hingga akhirnya aku menangis...
Dan engkau masih tidakk pernah melihatnya...
..walau sekali.....



Kini aku tersungkur...

dan bukan engkau yang memapahnya...
bukan kau mengubati lukanya...
menyapu penawarnya...



Kau masih di sana,

perlu aku dongak untuk menatap wajah..
meminta untuk merasakan secebis rasa..
menagih untuk secicip cinta...



Sedang aku hanya mampu mempertahankan cinta...

Yang telah rapuh tapi ku gagahi jua....
Selamanya akan aku terus usaha...
Demi tidak menghampakan mereka...
Mereka yang telah memasang angan setia...
..antara kita berdua...



Aku sedar...
..aku pengemis cinta..............

Wednesday, February 2, 2011

PE PENDAPAT KORANG



Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...


Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...


Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!



xoxoxoxox
~DSD~
p/s: ini adalah rekaan semata2 tiada kena mengena antara yng cantik @ yang huduh
      lalalal~