hye salam semua. Saya masih baru di sini. saya ingin menjemput anda semua berkongsi pengalaman suka duka saya dalam menempuh perjalanan hidup, di samping berkongsi tips2 dan info2 yg boleh d guna pakai untuk semua

Followers

Wednesday, February 2, 2011

PE PENDAPAT KORANG



Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...


Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...


Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!



xoxoxoxox
~DSD~
p/s: ini adalah rekaan semata2 tiada kena mengena antara yng cantik @ yang huduh
      lalalal~

BUAT INSAN BERGELAR ABI, UMI & ANAK




Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"





"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.
        

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."

Kirimkan ini kepada
setiap wanita yang anda kenal hari ini
untuk memperingati Wanita. Jika Anda
lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi.
Anda akan menambah harga diri wanita!

Kirimkan msg ini juga
kepada kaum lelaki, supaya mereka sedar
dan ingat akan kecantikan wanita mereka
yang azali.. bukan pada kecantikan
luaran semata-mata. Selamilah hati
wanita mu.. dan ingat lah...
Setiap Wanita itu Cantik. 


xoxoxox
~DSD~

lelaki VS wanita


DI MANA LETAK NYA KECANTIKAN BG KAUM 
LELAKI & dan MANA LETAKNYA KEGAGAHAN KAUM WANITA




Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”



xoxoxoxo
~DSD~

Tuesday, February 1, 2011

aku syg sgt2




...TEMAN...
dirimu umpama cermin bagi diriku
kau yang membimbingku ke arah kebaikan
menegur apa yang salah
menambah apa yang kurang
memberi apa yang tiada
setiap tindak tanduk ku diperhatikan
bukan untuk menjaga tepi kain
atau memperkatakan tentang keburukan
cume menjalan tanggungjawab sebagai seorang teman
juga sebagai hamba YA RABB
yang sentiasa saling berpesan dan saling mengingati

...TEMAN...
hadir mu amat bererti dalam hidup ini
memberi keceriaan
yang tak mampu diberikan oleh orang lain
setiap bait-bait kata
yang menerjah ke cuping telingaku
membuat ku tersedar dari lena yang menjerat
bersamamu membuat ku gembira
kerana punya insan yang masih mahu
menegur salah silap ku dalam menempuh hidup
keburukan ku kalian perbetulkan
kabaikan kita sama-sama kerjakan
demi mendambakan kasih sayang dariNYA

...TEMAN...
syukran aku ucapkan atas keprihatian kalian
tiada erti perjalanan hidupku tanpa bantuan dari kalian
ketahuilah wahai teman-teman yang ku sayangi
kalian selalu hidup dalam hati kecil ku
tak pernah sekali pun ingatan terhadap kalian menipis
cuma satu harapan ku
agar ukhwah kita sentiasa berkekalan
selamanya
andai ada perpisahan antara kita
terimalah ia dengan hati yang ikhlas kerana-NYA
di negeri abadi tempat pertemuan semula
berpeganglah pada kata-kata
ukhwah itu indah jika bertemu dan berpisah kerana ALLAH
UHIBBUKUM LILLAH

*p/s: sajak ini ditujukan khas buat teman yang mengenali dri ini dan semua yang mengenali...semoga ukhwah yang terjalin sentiasa subur dengan ingatan yang ikhlas....SALAM SAYANG, SALAM MAHABBAH dan SALAM KERINDUAN BUAT SEMUA



MY BFF


KAWAN2 TIME STDY


5 JEJAKA 
(TP D MANA KORNG SKRNG??)


MY BEST FRIEND MAI N SUMPIT


AMMAR N NIZAM
YNG SENTIASA D SISI

TEMAN YANG BAIK SUKAR DICARI
LEBIH SUKAR UNTUK DI TINGGALKAN
DAN MUSTAHIL UNTUK DILUPAKAN

xoxoxo
~DSD~

menyesal tanya



Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung..

Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah

 keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di perjumpaan mingguan di kampungnya...

dengan selamba dan muka x bersalah
orng tua 2 bangun dan berkata

Lelaki tua : "Siapa disini yang ada burung?

.......
.
.

..

lalu orang2 kampung terdiam sambil melihat antara 1 sama yang lain

(blurrr seketika)
....
.
.
.tiba2

kelihatan

Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.
 
Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah

"bukan itu maksud saya" Lalu di ajukan soalan yang lain..

.......
.
.
.
"maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?
.......
.
.
.
seperti biasa penduduk kampung diam seketika 

sambil melihat antara 1 sama yng lain

lalu 
kelihatan

seluruh penduduk wanita berdiri. 

Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah padam dia menyambung

"maaf, bukan itu maksud saya" Sekali lagi dia cuba bertanya

"maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya?" Separuh penduduk wanita berdiri. Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi...

"maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah,siapa yang pernah lihat burung saya?"

Lalu... Isteri lelaki itu pun pun berdiri....dan seorang wanita yang lain,maka kali ini merah padam pula muka si isteri, lelaki tu pun cabut lari.......
menyesal tanya............

LELAKI dan KANSER PAYUDARA


TAHUKAH ANDA?????
MySpace
kanser payudara bukan sahaja boleh menyerang kaum wanita

KAUM LELAKI juga tidak terkecuali
MySpace
mesti korang pon cm x percayakan

tapi kajian yang british jorunal of cancer menyatakan

"LELAKI YANG KURANG KURANG ORGASME BERISIKO TINGGIUNTUK MENDAPAT PENYAKIT BERBAHAYA INI BERBANDING LELAKI YANG SERING ORGASME"

mungkin bg korang macam kelakar kan
tp itulah kenyataan

aku nk share ngn korang mengenai 1 peristiwa

menurut  Majlis Kanser Nasional, seramai enam lelaki telah meninggal dunia akibat penyakit itu bahkan kebanyakan kanser payudara yang menyerang lelaki kesannya jauh lebih buruk kerana kanser berkenaan akan menular kepada organ lain dengan cepat sehingga membawa kematian.

MySpace

Pada masa yang sama, risiko seorang lelaki untuk mendapat penyakit tersebut juga tinggi sekiranya terdapat ahli keluarga yang menghidap penyakit tersebut iaitu penyakit turun-temurun selain disebabkan Sindrom Klinefelter (XXY- ketidakseimbangan genetik) keabnormalan dalam gen kanser payu dara. kebanyakan pesakit lelaki yang menghidap kanser payudara berumur 60 tahun ke atas tetapi ia juga boleh berlaku pada mana-mana lingkungan usia.



MySpace



SO KORUNG WAHAI KAUM LELAKI


 jgn la terlalu ambik remeh pasal bnda ni so kt dinasihatkan agar terus berjumpa doktor sekiranya terdapat perubahan pada payudara anda.Lelaki yang menghidap kanser payudara akan berasa ketulan atau benjol di bahagian buah dada mereka.



hak3 korang msti rase bnda ni lucu kan

Kanser payudara lelaki juga dirawat sama seperti kanser payudara wanita dan cara rawatan diberikan bergantung kepada jenis dan peringkat kanser.Secara umumnya, kanser payudara lelaki masih lagi dianggap sedikit tetapi kesedaran adalah penting dalam menangani sebarang jenis penyakit. 



amalan pemakanan, faktor genetik dan pengambilan hormon wanita juga menjd punca 
lelaki berisiko mengalami barah ni



-tips kesihatan-
xoxoxoxo
~DSD
p/s: so renung2 kan dan selamat beramal..... :-)

KEJAMKAH AKU???





Aku dalam dilema. Dalam seribu kegundahan dan kelelahan. Apakah aku jujur dalam pilihanku ini? Jujur untuk diriku sendiri? Apakah aku tega membuang segala rasa sakit yang terus terbuku? Apakah aku pasti akan menguburkan segala kelukaan yang sering menari-nari di ingatan? Apakah aku mampu lakukan?






Terlalu sukar rasanya untuk aku hadirkan kembali rasa cinta dihati. Sejak rasa cinta itu telah lenyap ditelan kenangan bersamamu. Umpama mimpi dalam mimpi cinta dan kasih ku bernaung. Bila mentari terbit... mimpi ku terus hilang membawa cinta yang membahang.
Mengapa aku tak mampu memekarkan cinta ini buat dia semula? Ada sayang tanpa ada rasa cinta dan rindu. Dan kerana itu aku tidak mampu membenci kerana rasa benci akan ada bila ada rasa cinta. Aku beralah bukan kerana aku kalah. Aku cuba memilih untuk menjernihkan keadaan. Kejamkah aku?




Aku cuba melapangkan hati menerima dia seadanya. Memberi gurau senda dan tawa mesra... tetapi mengapa batinku menangis? Bila sendirian segala kesakitan itu menjadi rencah dalam laluan hidupku. Dan airmata akan kembali menitis tanpa ku pinta. Kejamkah aku?
Ya ALLAH... padaMU ku pinta.. berikan aku ketabahan dan kesabaran melalui jalan yang aku pilih. Aku memegang janjinya... janji untuk berubah. Andai dia berubah janji maka terluka lagi aku. Dan di waktu itu aku pinta padaMU berikan aku sedikit rasa simpati agar mampu terus bertahan dan memaafkan.
Dan pilihan aku sendiri ini adakah aku mengejami diriku sendiri? Demi sebuah pengorbanan.... biarlah aku terus begini.


TAPI ADAKAH SIAPA MENGERTI!!!!!  





xoxoxoxo
~DSD~