hye salam semua. Saya masih baru di sini. saya ingin menjemput anda semua berkongsi pengalaman suka duka saya dalam menempuh perjalanan hidup, di samping berkongsi tips2 dan info2 yg boleh d guna pakai untuk semua
Powered By Blogger

Followers

Tuesday, February 1, 2011

LELAKI dan KANSER PAYUDARA


TAHUKAH ANDA?????
MySpace
kanser payudara bukan sahaja boleh menyerang kaum wanita

KAUM LELAKI juga tidak terkecuali
MySpace
mesti korang pon cm x percayakan

tapi kajian yang british jorunal of cancer menyatakan

"LELAKI YANG KURANG KURANG ORGASME BERISIKO TINGGIUNTUK MENDAPAT PENYAKIT BERBAHAYA INI BERBANDING LELAKI YANG SERING ORGASME"

mungkin bg korang macam kelakar kan
tp itulah kenyataan

aku nk share ngn korang mengenai 1 peristiwa

menurut  Majlis Kanser Nasional, seramai enam lelaki telah meninggal dunia akibat penyakit itu bahkan kebanyakan kanser payudara yang menyerang lelaki kesannya jauh lebih buruk kerana kanser berkenaan akan menular kepada organ lain dengan cepat sehingga membawa kematian.

MySpace

Pada masa yang sama, risiko seorang lelaki untuk mendapat penyakit tersebut juga tinggi sekiranya terdapat ahli keluarga yang menghidap penyakit tersebut iaitu penyakit turun-temurun selain disebabkan Sindrom Klinefelter (XXY- ketidakseimbangan genetik) keabnormalan dalam gen kanser payu dara. kebanyakan pesakit lelaki yang menghidap kanser payudara berumur 60 tahun ke atas tetapi ia juga boleh berlaku pada mana-mana lingkungan usia.



MySpace



SO KORUNG WAHAI KAUM LELAKI


 jgn la terlalu ambik remeh pasal bnda ni so kt dinasihatkan agar terus berjumpa doktor sekiranya terdapat perubahan pada payudara anda.Lelaki yang menghidap kanser payudara akan berasa ketulan atau benjol di bahagian buah dada mereka.



hak3 korang msti rase bnda ni lucu kan

Kanser payudara lelaki juga dirawat sama seperti kanser payudara wanita dan cara rawatan diberikan bergantung kepada jenis dan peringkat kanser.Secara umumnya, kanser payudara lelaki masih lagi dianggap sedikit tetapi kesedaran adalah penting dalam menangani sebarang jenis penyakit. 



amalan pemakanan, faktor genetik dan pengambilan hormon wanita juga menjd punca 
lelaki berisiko mengalami barah ni



-tips kesihatan-
xoxoxoxo
~DSD
p/s: so renung2 kan dan selamat beramal..... :-)

1 comment: